Прочетен: 742 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 17.09.2013 22:03
1. С приетия Пакт за Икономическо и Социално Развитие на РБългария до 2009 год. видяхме какво стана.
След 2009 год. какво се направи за актуализиране на доходитите също видяхме?
2. Ето и част от програмата на КНСБ 2012 - 2017 год. която е на дневен ред!
Програма на КНСБ 2012 - 2017- ТУК
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
aidasv.blog.bg/drugi/2010/10/31/pakt-za-ikonomichesko-i-socialno-razvitie-na-rbylgariia-do-2.627584
31.10.2010 13:39 - Пакт за Икономическо и Социално Развитие на РБългария до 2009 год. Автор: aidasv Категория: Други
Прочетен: 438 Коментари: 2 Гласове:
Какво се приема, какво се говореше, как се развихме до 2009год. и накрая какво се оказа - някога се работеше за
Развито Социалистическо Общество, а сега се работи, за
Развито Капиталистическо Общество.
Тук въпросът на въпросите е колко се развихме, че около
2 000 000 българи заминаха по света да се доразвиват като оставиха Правителство, Работодатели и Синдикати да се "чудят" как да се справят с развитието на тези, които останаха в BG.
ПАКТ
ЗА ИКОНОМИЧЕСКО И СОЦИАЛНО РАЗВИТИЕ
НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ДО 2009 г.
.......................................................................................................
10. Нарастване на доходите и подобряване на жизнения стандарт на българските граждани.
10.1. |
Политика за нарастване на доходите и за подобряване на жизнения стандарт, провеждана чрез трипартитно договаряни принципи, критерии и механизми в съответствие с икономическите възможности на страната и осигуряваща догонващо развитие спрямо ЕС-25; |
|
|
10.2. |
Провеждане на последователна национална политика в областта на социалната сигурност и социалната защита с цел подобряване на жизнения стандарт и качеството на живот на населението, борбата с бедността и социалното изключване; |
|
|
10.3. |
Приемане до края на септември 2006 г. на Методика за определяне официална линия на бедност. След договаряне със социалните партньори – поставяне линията на бедност в основата на системата за социална защита; |
|
|
10.4. |
Ежегодно договаряне повишаването на доходите от труд при отчитане на: |
· Инфлацията;
· Растежа на производителността на труда;
· Конкурентоспособността на икономиката и конюнктурата на пазарите;
· Промените в данъчноосигурителното облагане;
10.5. |
Ежегодно сключване на национално споразумение за препоръчителния индекс за увеличаване на работните заплати на заетите в реалния сектор на икономиката между национално представените организации на работодателите и национално представените организации на работниците и служителите. Препоръчителният индекс за увеличаване на заплатите в реалния сектор на икономиката трябва да превишава инфлацията и да осигурява реалното им нарастване. Това споразумение се сключва до края на първото тримесечие на годината след приемането на държавния бюджет на страната и след уточняване на прогнозите за развитието на съответните икономически сектори или браншове; |
|
|
10.6. |
Ежегодно, в началото на бюджетната процедура договаряне на индекс за увеличаване на работните заплати в организациите и дейностите на бюджетна издръжка осигуряващ реалното им нарастване при отчитане на критериите по т. 10.4; |
|
|
10.7. |
На основата на националното споразумение се провеждат преговори между социалните партньори на браншово ниво и на ниво предприятия за сключване на колективни трудови договори, в т.ч. за равнището на работната заплата. Увеличението на заплатите при тези преговори може да се отклонява от препоръчителния индекс, договорен на национално равнище, в зависимост от факторите, посочени в т. 10.4; |
|
|
10.8. |
Разработване на механизъм за формиране на средствата за работна заплата в бюджетните системи и организации в съответствие с принципите на програмното бюджетиране с цел повишаване ефективността на разходите; |
|
|
10.9. |
В зависимост от възможностите на държавния бюджет за съответната година осигуряване на приоритети до края на 2009 г. за повишаване заплатите на някои категории заети в бюджетния сектор – учители, медицински специалисти, преподаватели в държавните висши училища и др.; |
|
|
10.10. |
Приемане съгласувано със социалните партньори на наредба за работните заплати, която да влезе в сила през 2007 г. На тази основа развитие по браншове и предприятия на системи за формиране цената на труда чрез колективно трудово договаряне и вътрешни правила за работната заплата при задължително отчитане на квалификацията, количеството и сложността на работата, риска и тежестта на труда, производствения опит и др.; |
|
|
10.11. |
Разширяване на ежегодното браншово договаряне на минималните основни работни заплати по икономически дейности при отчитане на факторите, посочени в т. 10.4 и ползването им като минимални осигурителни прагове за съответните категории персонал; |
|
|
10.12. |
Ежегодно определяне на минималната работна заплата за страната след преговори със социалните партньори, като се отчитат официалната линия на бедност и средната работна заплата за страната; |
|
|
10.13. |
Усъвършенстване на прогресивното данъчно облагане на доходите от труд чрез увеличаване на необлагаемия минимум и последователно намаляване размера на данъка върху ниските и средните работни заплати. |
11. Усъвършенстване на трудовото законодателство.
11.1. |
Регламентирано задължение за предварително съгласуване с национално представителните организации на работниците и служителите и с национално представителните организации на работодателите на всички трудовоправни и осигурителни актове независимо от техния вносител; |
|
|
11.2. |
Разкриване на възможности и условия за създаване на агенции за временна заетост; |
|
|
11.3. |
Законова регламентация на работата от разстояние в съответствие с доброволното рамково споразумение, подписано от социалните партньори на ниво Европейски съюз; |
|
|
11.4. |
Ратифициране на Конвенцията на международната организация на труда за надомните работници; |
|
|
11.5. |
Подготовка на законопроекти за уреждане на конституционното право на стачка, усъвършенстване уреждането на колективните трудови спорове и за гарантиране правото на синдикално сдружаване; |
|
|
11.6. |
Ускоряване на процеса и качеството на правораздаване по трудови спорове, чрез създаването на специализиран трудов съд с участието на представители на работниците и работодателите, при нова процедура със задължителна предварителна помирителна фаза на производството; |
|
|
11.7. |
Подготовка и провеждане на преговори за изменения и допълнения в Кодекса на труда с оглед позициите на социалните партньори и на Европейската комисия за необходимите изменения. |
12. Усъвършенствуване на нормативната база на законотворческия процес чрез приемане на законопроект за подготовка, обсъждане и приемане на нормативни актове.
13. Провеждане на ефективен социален диалог.
13.1. |
Регламентиране на критерии за представителство на национално равнище на неправителствени организации, които са част от организираното гражданско общество; |
|
|
13.2. |
Промяна на механизмите и критериите за установяване представителност на национално равнище на социалните партньори; |
|
|
13.3. |
Насърчаване участието на социалните партньори и другите неправителствени организации във формирането на политиките и осъществяването им на различни равнища; |
|
|
13.4. |
Разработване на нормативно решение за начина на излъчване на представителите на България в Европейския икономически и социален комитет, като се осигури правото на съответните организации да номинират и защитават техните кандидатури; |
|
|
13.5 |
Изготвяне на мотивирани отговори на неприетите предложения от страна на представителите на правителството при обсъждане предложенията на социалните партньори за нормативни актове от кръга на проблемите, обсъждани в рамките на Националния съвет за тристранносътруничество. |
....................................................................................................
Настоящият Пакт за икономическо и социално развитие на Република България до 2009 г. е подписан от:
ЗА ПРАВИТЕЛСТВОТО:
МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ
НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ: /п/
(Сергей Станишев)
ЗА ОРГАНИЗАЦИИТЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И СЛУЖИТЕЛИТЕ:
КОНФЕДЕРАЦИЯ НА НЕЗАВИСИМИТЕ
СИНДИКАТИ В БЪЛГАРИЯ: /п/
(д-рЖелязко Христов)
КОНФЕДЕРАЦИЯ НА ТРУДА
„ПОДКРЕПА”: /п/
(д-р Константин Тренчев)
ЗА ОРГАНИЗАЦИИТЕ НА РАБОТОДАТЕЛИТЕ:
БЪЛГАРСКА СТОПАНСКА КАМАРА /п/
(Божидар Данев)
БЪЛГАРСКА ТЪРГОВСКО-
ПРОМИШЛЕНА ПАЛАТА: /п/
(Божидар Божинов)
СЪЮЗ ЗА СТОПАНСКА
ИНИЦИАТИВА: /п/
(Борислав Борисов)
БЪЛГАРСКИ СЪЮЗ НА ЧАСТНИТЕ
ПРЕДПРИЕМАЧИ „ВЪЗРАЖДАНЕ”: /п/
(Манол Велев)
АСОЦИАЦИЯ НА ИНДУСТРИАЛНИЯ
КАПИТАЛ В БЪЛГАРИЯ: /п/
(Васил Велев)
КОНФЕДЕРАЦИЯ НА РАБОТОДАТЕЛИТЕ
И ИНДУСТРИАЛЦИТЕ В БЪЛГАРИЯ: /п/
(Саша Безуханова)
/п/
(Иво Прокопиев)